Den 6.november 2013

Dansk Cricket-Forbund

Pressemeddelelse:

Dette sejrsbillede over Jersey, der kvalificerede os

Cricketlandsholdet skal prøve at spille sig ind i det fornemme selskab

Når det danske cricketlandshold i weekenden drager til Dubai, for at spille med i VM-kvalifikations-turneringen i Twenyt20-cricket, er det med et indre håb om, at vi får spillet os mellem de 6 bedste og dermed for første gang, kommer i selskab med de allerbedste i verden, som skal kæmpe om det endelige VM i Bangladesh i foråret 2014.

Inden denne store drøm går i opfyldelse, skal danskerne, i det stærke selskab mod andre 15 semi-professionelle cricketnationer placere sig i nævnte ”Top-6” ved dette mesterskab, hvortil vi kvalificerede os ved at komme i finalen ved sidste sommers EM i England, og tabte til Italien i finalen.

Danmark er kommet i en meget svær pulje med nationer som Holland, Skotland, Afghanistan og Kenya, som blandt andet er vores modstandere.

Ingen tvivl om, at der hviler meget på de 3 veteraner Carsten Pedersen, Frederik Klokker og Anfører Michael Pedersens skuldre, og det er meget vigtigt, at de nævnte ledende spillere, får det optimale ud af deres egen spil, samtidig med at de også får de mange yngre talenter til at præstere deres allerbedste ved dette vigtige mesterskab.

VM-kvalifikationsturneringen spilles i tiden 15 til 28. november, og det danske hold spiller to opvarmningskampe den 12. og 13.november mod henholdsvis Hong Kong og De Forenede Emirater, inden turneringen går løs den 15. november.

Jørgen Jønsson

Dansk Cricket-Forbunds Pr.mand, hvortil eventuelle spørgsmål bedes rettet til (36755935)