Kender du det, at ingen uden for cricketkredse tilsyneladende aner, hvad cricket handler om, og at du ikke helt kan gennemskue, hvordan du skal gribe det med PR og kommunikation an?

Samtidig er der en udfordring med at skabe interesse for den sport, vi brænder for, og sikre tilstrømningen af nye medlemmer…

Artikel om crickets 150 års jubilæum i Politiken søndag d. 2. oktober 2016

Artikel om crickets 150 års jubilæum i Politiken søndag d. 2. oktober 2016

Fat mod! Det behøver ikke være svært og vi har eksempler på mange gode historier. Fx lykkedes det vores faste frivillige skribent og ildsjæl Jørgen Jønsson i starten af oktober at komme igennem med en pressemeddelelse til Politiken.

Det resulterede i fin spalteplads i Sportssektionen med markering af 150 års jubilæet.

Lokal PR du kan lykkes med
I mange tilfælde er det imidlertid både nemmere og mere relevant at komme i dialog med din lokalavis. Udgangspunktet skal selvfølgelig være, at det, du har at fortælle, lever op til nyhedskriterierne.

Her er aktualitet ofte nøgleordet – historien udspringer af et emne, der er oppe i tiden: Det er NU stævnet foregår. Eller identifikation – noget læseren kan leve sig ind i: Den personlige historie om en eller flere af jer i klubben.

Find eksempler og få idéer i Nyt om klubudvikling.

Kommunikation og PR om sporten kan med omhu og taktik komme mere i pressen. Har du prøvet i dit lokalområde i 2016, eller vil du lave god cricket-PR som virker?
Så tilmeld dig Masterklub Forum den 26. november.

01-11-2016, GV