TrænerWorkshop

 

Hjemmesider er i skarp konkurrence med Facebook-grupper og -sider, i dagens danske klubcricket. Så hvorfor bruge tid på de designede, tekniske løsninger? Vi har stærke cricketklubber som hele tiden bruger hjemmesider (Websites) til at fortælle om hvem klubben er, og samle nyhederne fra kampe og klubaktiviteter. Men hvordan starter man, eller hvad er godt at have på en hjemmeside?

Kommunikationsfirmaet Utopium har i 2015 arbejdet med flere cricketklubber. De fleste har deres egen hjemmeside, og deres historier er meget forskellige. Utopiums Jonas Andersen anbefaler at klubberne sætter fokus på at tiltrække andre end medlemmer. De kan f.eks. åbne klubben ved at fortælle hvordan de hjælper andre, som eksemplet fra KIF-cricket, Kolding.

koldingIF.hjemmeside

Hvad kan vi gøre anderledes?
Jonas Andersen vil lørdag d. 28.november vise hvad han kalder ”Call-to-Action”. De forskellige hjemmesider som han arbejder med søger, at få flere til at prøve produkter, eller købe de tilbud som ejeren bag en hjemmeside fortæller om.

Hjemmesider kan med andre ord fortælle meget mere end hvad der sker i en organisation. Formålet skal være at få gæsterne på hjemmesiden til at prøve, kontakte eller købe noget fra firmaet, foreningen eller organisationen. Kort sagt, gæster på en hjemmeside skal få mere interesse for, hvad de kan få allerede ved det første besøg.

HusumCricket
Husum Cricket Club har meget på deres side: Video, Foto, kampnyt og arkiv fra gamle dage.

Vil du have flere tips? Og undersøge hvad Facebook kan også:
Hvis du vil møde flere af disse hjemmesider kontakter, så skynd dig at tilmelde dig lørdag d.28.nov
– Det er stadig plads til dig og cricketfolk som vil gøre en forskel i egen klub.  LINK til tilmelding

 

Jonas_billede.

Mere om Jonas Andersen findes på www.utopium.dk

 

13-11-2015, Thomas Ren Kronby